Ola - site pentru un suflet eco

Sa mancam si sa gandim sanatos...

Sanatate

Obiceiuri proaste

Email Imprimare PDF

creierulExista obiceiuri in viata, zilnic, care dauneaza creierului, practic se distrug neuronii, diminuandu-se simtitor  cantitatea lor.

Fara micul dejun

Persoanele care nu iau micul dejun, au nivelul scazut de zahar in sange. Asta genereaza insuficienta aprovizionare de nutrienti in creier, cauzand  degenerarea sa treptata.

A manca mai mult
Cauzeaza durificarea arterelor creierului, care in afara de asta, scade capacitatea mentala.

Ultima actualizare în Vineri, 06 Iulie 2012 15:32

Despre banane, lamaie, bicarbonat

Email Imprimare PDF
Evaluare utilizator: / 1
Cel mai slabCel mai bun 


bananeBananele sunt gustoase, sanatoase, mobile (usor de luat peste tot), destul de ieftine si un ingredient grozav pentru shake. Dar asta nu este totul, spun specialistii. Ei  cred ca expresia  "going bananas" (expresie care inseamna a o lua razna) provine  din efectul pe care il au bananele asupra creierului. Dupa ce veti citi acest articol, nu veti mai privi niciodata bananele cu  aceiasi ochi. Iata de ce:
Aflux de energie: Bananele contin trei zaharuri naturale - sucroza, fructoza si glucoza, combinate cu fibre. O banana ofera instantaneu un aflux sustinut si substantial de energie.

Ultima actualizare în Luni, 02 Iulie 2012 13:44

Avantajele consumului de napi

Email Imprimare PDF

napiRadacinile de nap sunt ca niste morcovi albi, cu miez dulce-picant si racoros. Cu o consistenta asemanatoare cu a guliei, napul poate fi consumat crud, fiert sau prajit Aceasta leguma milenara este raspandita in tarile nordice. Inca din epoca primitiva era folosita ca hrana, fiind comestibile atat radacina - carnoasa, sferica - cat si frunzele. Sunt sanatoase legumele proaspete si deschise la culoare. Datorita aromei sale deosebite, napul este folosit din belsug in supe si ciorbe de carne. Mai hranitori sunt napii tineri, care se digera usor. In stare cruda, pot fi folositi sub forma de salate - in combinatie cu sfecla si morcov - sau ca atare, cu ulei si marar. Intrucat napul crud poate crea uneori probleme persoanelor cu afectiuni digestive, poate fi preparat termic, dar atat cat sa i se inmoaie celuloza.
Ultima actualizare în Marţi, 24 Aprilie 2012 13:27

Verdeturile de primavara

Email Imprimare PDF


verdeturiVerdeturile pe care le gasesti in piata primavara sunt excelente surse de vitamine, extrem de benefice pentru organismul tau.

Salata verde e plina de fibre, minerale si vitamine. Stimuleaza digestia, reduce colesterolul si ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Se serveste cu otet de mere.

Ceapa si usturoiul verde au proprietati antifungice, antibacteriene si antivirale, scad colesterolul si presiunea sangvina, au efect antioxidant si de crestere a imunitatii. Pot fi folosite in mancare, in salate si in stufatul cu carne de pui sau de miel, la masa de Paste.

Ultima actualizare în Joi, 19 Aprilie 2012 09:51

Beneficiile medicale ale condimentelor

Email Imprimare PDF


beneficii-condimenteCondimentele sunt utilizate de secole nu numai pentru a da gust si savoare mancarurilor ci si pentru proprietatile lor medicinale. Studii realizate recent sustin ca mirodeniile promoveaza sanatatea si bunastarea organismului printr-o serie de actiuni care inhiba dezvoltatea bolilor degenerative. Despre condimente si mirodenii se stie ca au un continut mai ridicat de antioxidanti in comparatie cu fructele silegumele. Antioxidantii ajuta la prevenirea cancerului, bolii Alzheimer, bolilor cardiovasculare dar se implica si in pastrarea fermitatii si elasticitatii pielii.
Adaugarea condimentelor poate suplimenta gustul oricarui tip de mancare. De exemplu, daca pregatiti piure de cartofi sau orez puteti adauga ardei iute, chimen sau sofran; la salate se pune maghiran sau rozmarin.

Ultima actualizare în Sâmbătă, 25 Februarie 2012 19:30

Pagina 1 din 18